måndag 25 februari 2013

I need HELP!

Har hela dagen idag gått och grubblat på mina nästa mål. Hur jag ska lägga upp det, hur jag ska prioritera, hur jag ska göra med kosten osv osv. Och nu har jag kommit fram till att....

Jag behöver hjälp!

Som jag avslöjade tidigare har jag funderat på att göra klassikern, och även om jag inte anmält mig ännu så lutar det starkt mot att det blir så. MEN, vem ska hjälpa mig göra ett bra träningsupplägg? Jag känner mig själv så pass bra att jag vet att jag fungerar bäst om jag har ett program att följa. Och ett program som nån annan har gjort. Och då skulle det behöva vara nån som har erfarenhet/kunskap när det gäller såväl triathlon och längre distanser inom framförallt cykling och löpning. Simningen känner jag att jag har på grej, har ju simmat vansbro en gång tidigare. Visst det finns ju många program på nätet som man kan följa, men jag föredrar ändå ett individuellt program. För gärna skulle jag kombinera det med ett kostprogram, även om jag kan lägga upp kosten ganska bra själv. Men jag har ju ett viktnedgångsmål igen. För att det ska gå så bra som möjligt i triathlon och i lidingöloppet behöver jag fortsättningsvis gå ner i vikt. Speciellt i lidingöloppet. Ju längre löplopp det är, detso mer fördel har man av att vara lättare. Redan några enstaka kilon gör STOR skillnad. 

Så sammanfattningsvis har jag en hel del att grubbla på gällande min plan. Behöver träna simning (underhålla), cykling och löpning både grenspecifikt och i kombinationer. Corestrykan får jag inte heller glömma bort, kommer ihåg hur ont jag fick i ryggen ifjol när jag cyklade längre sträckor. Och så behöver jag träna såväl explosivitet som uthållighet och maxpuls. Så pass mycket har jag på klart att jag ska börja med att bygga upp min kondition igen, för den släpar nog efter.

MEN. Om någon där ute har tips på nån jag kan kontakta för att få hjälp med ett bra träningsupplägg, tveka inte att höra av er. Alla idéer mottages med tacksamhet.


1 kommentar:

  1. Ett steg i taget min kära....
    Grund träning (styrka) och vikt minskning prio ett.
    Uthållighet (cykling löpning) prio 2
    Gren specifikt prio 3
    Du har receptet från i fjol, nu har du mer tid och mer kunskap så det är bara att sätta igång.

    SvaraRadera