torsdag 28 februari 2013

1:a anmälan gjord

Min nya plan är fortfarande under uppbyggnad. Men målen, iallafall, huvudmålen är klara. Har precis anmält mig till lidingöloppet. Imorgon ska jag försöka anmälan mig och Marina till Vätternrundan. Marina skulle anmäla oss till Vansbro simningen. Så småningom ska jag anmäla mig till triathlon. Och Vasaloppet anmäler jag mig till senare. Som sagt, huvudmålen är klara. Nu fattas bara mer exakta mål, någotslags tidsmål vill jag ha på respektive lopp. Det motiverar mig mera. Triathlonmålet är klart- under 1:22 som var min tid ifjol.

Så här mycket har jag klart gällande mitt träningsupplägg hittills:


  • Våren satsar jag främst på grundkondition och cykling, mycket cykling. Kombinerat med lite stryketräning, och då övningar som minskar skaderisken och stödjer/förbättrar cykelmomenten. 
  • Sommaren går i triathlonträningens tecken. Kombinationsträning och intervaller för att förbättra löphastigheten. Under sommaren bör jag även få in lite distansträning gällande löpningen, eftersom det är endast en månad mellan triathlon loppet och lidingöloppet. 
  • Vasaloppet är nästa hösts bekymmer, oops utmaning menade jag ju såklart! ;)
Ja, de va de. Mer detaljerad plan måste jag fortfarande fila lite på. Men dom stora bitarna har jag klara. Sen var det ju kosten. Men kommer inte att lägga mig så jättelågt i energiintag. Kanske lite under min basala energiåtgång, men inte mycket. Och så behöver jag få i mig kolhydrater, speciellt före och efter träning. Och fortsättningsvis mycket protein för att inte förlora så mycket muskelmassa.

Det blir nog bra det här ska ni se! 

Tänkte iallafall börja min nya plan, och mars månad, med morgonspinning och frukost på gymet imorgon. Nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar