fredag 1 mars 2013

INTERVALLER

Denna månad och fredag fick en riktigt rivstart. Planen var att gå på morgonspinning men det var fullt- morgonträning och frukost lockar alltid! Nå, som tur var jag nästan förberedd på det, så Mia på gymet och jag hade redan igår bestämt att vi kör intervallträning om cyklingen är full. Så så blev det. Vi körde enligt Mias schema. Jag har ju inte tränat löpning på ungefär ett halvt år, och min kondition är inte den bästa heller. Så jag höll ju lugnt sagt på att dö, eller åtminstone spy. Men det gick bra- det blev ett bra pass.10 min uppvärmning och 20 min intervaller. Roligt att träna med nån annan och få lite extra pepp.

Mia: "Ja, jag brukar ha 10.5 som jogghastighet."
Jag: "10.5!!! Jag sätter nog på 8:ans jag"
Mia: "Nej, du sätter int på 8:an!!"
Jag: "Okej då, 9:an då.." :)

Sen körde vi mage på det. Smakade riktigt bra med frukost efteråt.

I övrigt har det varit en ganska tung dag- har känt mig trött och hängig, med en störande huvudvärk. Nåja, det är säkert bättre imorgon. Nu blir det soffhäng resten av kvällen för att ladda batterierna för mera träning imorgon.



Bilden är från Träningsverkets facebooksida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar