måndag 4 mars 2013

Dag 1

Idag börjar jag på riktigt. Ny vecka, dag 1 på planen. Som jag tidigare nämnt har jag inte på förväg planerat alla veckor i detalj, utan bara vad jag ska träna. Men jag kommer alltid i början av veckan att göra en veckoplan. Denna vecka är inte lilleman hos oss så då finns det mer utrymme för träning.

Denna vecka ser ut som följande:

Måndag: Soma- check
Tisdag: Spinning 60 + mitt RML pass
Onsdag: Styrka
Torsdag: Soma + Spinning 60 (inte den bästa kombinationen men det blir så den här veckan)
Fredag: Intervaller
Lördag: Spinning 120 min
Söndag: troligen vila...alltid aktiv vila (som Fanny säger :) )

Sen ska jag göra en uppföljning i slutet av veckan för att se om planen höll.

Idag är det också första dagen på min nya diet. Eller känns nästan löjligt att kalla det diet, för jag äter egentligen ganska som vanligt, med den skillnaden att jag har koll på vad jag äter. Inget skräp, rätt mängd kolhydrater, proteiner och fett. Idag är ännu en lite testa-på-dag. Dvs. jag väger och skriver upp allt jag äter, och försöker äta så som jag tror att jag ska äta. Och så kontrollräknar jag ikväll för att se vad jag ligger på för intag och om jag behöver öka eller minska. Har tänkt lägga mig på runt 1800 kcal nu, ca 200 kcal över min basala ämnesomsättning. Och under den här perioden, när jag äter liiite mera, så kommer jag att träna riktigt hårt. Sen kommer jag troligen att ta en "smal" månad mellan, då jag sänker intaget lite och kör mera teknik och lite kortare pass. Kanske jag måste justera planen under vägen, kanske sänka eller öka intaget, det är sådant man måste utvärdera efter en tid. Men nu tänker jag köra så här i ca en månad.

Ska bli spännande att se vad som händer!

Eftersom det är strikt som gäller igen så går det inte att äta vad som helst när som helst. Så nu har jag just njutit av en kopp te när jag blev lite halvt hungrig/sugen, funkar alltid.

Mitt favoritte




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar