torsdag 21 mars 2013

Gör om. Gör rätt.

Jag känner att jag varit lite dålig på att skriva på sistone. Det beror på flera saker.
Dels har jag umgåtts lite mer med mina vänner här på ön de senaste dagarna.
Och dels har jag haft lite dåligt med gnista den här veckan.

Jag var så taggad på måndag. Kände att det skulle bli skönt att komma in i träningsrutinerna igen. Och tränat har jag gjort. Varje dag. Men min svaga punkt den här veckan har varit kosten. Jag har saknat det där lilla extra, det som gör att jag verkligen VILL håll kosten till punkt och pricka. Och det i sin tur har resulterat i att siffrorna på vågen stått stilla den här veckan. Och det har lett till att motivationen sjunkit ytterligare, fast det borde vara tvärtom. Det är inte stora "missar" jag gjort, men alla små detaljer räknas. Det vet jag ju.

Jag vet ju vad jag måste göra och jag vet att jag fixar det. Nu är i och för sig inte mitt viktmål något akut, det är i augusti då jag tävlar i triathlon och i september när jag ska springa lidingöloppet som jag behöver väga mindre, men jag vill ju ändå gå ner till en vikt jag känner mig bekväm med. Och dit har jag några kilon. Och dessutom är det ju lättare om man går ner lite hela tiden fram till målvikten än om man ska gå ner mera på en kort tid.

Gör om gör rätt. Helt enkelt. Se till att de små detaljerna faller på plats. Det börjar inifrån, resultaten syns så småningom utanpå.

Idag har jag tränat så att det står härliga till. Hoppade in och drog ett RML pass idag, följt av Soma. Jag har riktigt tung benträning i mitt RML pass just nu, så det kändes rejält sen på soman. Tungt som sjutton. Dessutom har jag cyklat till och från jobbet idag, ingenting större sak i sig. Men om man lägger till att jag har lite luft i bakdäcken, växlarna inte fungerade så att jag fick cykla i tvåan hela tiden OCH att jag hade motvind så kan ni kanske förstå att det blev ganska tungt. Cykelturen hem gick på 25 min, normalt tar den 15 min.Till på all träning och motig cykling har jag städat huset ikväll.

Mycket energi kan man  frambringa om man bara vill. Nu är jag redo för Helg. Ja, för mig är det helg nu. Och har mycket roligt att se framemot. Imorgon är det full agenda med bl.a. en hemrehabprojektets avslutningslunch med kollegorna på Nautical följt av häng med bästaste Jannica. Och på lördag väntar Träningsverkets medlemsfest på Indigo. Så jag tror det blir en riktigt bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar