torsdag 28 mars 2013

ÄNTLIGEN PÅSK!

Jag bara älskar påsken. Missförstå mig rätt. Pyntar inte, äter ingen speciellt mat, kanske lite påskgodis men inget speciellt annars. Men jag trivs så bra när det är påsk. Kanske det beror på att jag är född på påsk, natten till påskannandag närmare bestämt. Men då var den några veckor senare än i år. Men hur som, oberoende när det är påsk så vet man ändå; nu är våren här. Och idag är den verkligen här. Cyklade hem från jobbet idag och kunde konstatera: ÄNTLIGEN! Kände våren sprida sig i varje cell i kroppen. Våren doftar så speciellt. Snart blir det att damma av racern!

Nog pratat om våren, fast jag aldrig kan få nog av den. :)
Den här veckan har jag verkligen gått all-in gällande träningen, precis som jag lovade mig själv i måndags. Älskar när man håller sina egna löften! Jag har tränat enligt planen och kört så hårt jag bara kunnat. Känner att kraften återvänt till kroppen och det känns alldeles underbart. Och har gått ner 2,7 kg den här veckan. Det är ju mest vätska förstås men det känns ändå bra. Nu är jag där jag ska vara, dvs. där jag vara innan influensan då jag var på väg neråt. Och nu tänker jag ta helg! Det innebär inte paus från träningen, men paus från jobbet. Oj vad jag ska njuta!

Nu ska jag hoppa på kvasten och åka ikapp alla andra påskkärringar som redan hunnit sticka iväg. Har tränat rumpknip på RML:en idag så jag ska kunna knipa om kvasten. Ses på blåkulla!

Och kom ihåg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar