söndag 24 mars 2013

En plan som inte håller är ingenting värt!

Ännu en vecka till ända. Idag har vi varit ute på föglö hela dagen och huggit ner träd, röjt undan och för tillfället har vi samlat ihop till tre ståtliga påskbrasor. Skulle ta bild men glömde. Nå, får ta bild nästa helg när det är fyr på högarna, eller kanske högen...en i gången. I alla fall, underbart väder har det varit hela dagen och riktigt skönt är det att jobba ordentligt med kroppen på något annat sätt än genom vanlig träning.

Och nu står verkligen våren bakom knuten. Bokstavligen här hemma hos oss. Välkommen säger jag!










Och medlemsfesten igår var en trevlig upplevelse. Glad och stolt har jag tagit emot medalj, blommor och diplom för titeln "årets formslipare" i Träningsverkets Awards. Det tackar och bockar jag för till alla som röstat. Men jag vet att det finns många andra väldigt duktiga och målmedvetna på gymmet, som jag hoppas får en liknade utmärkelse vid tillfälle. Det är många som är värda det.














För att avsluta veckan och helgen är det dags att kontrollera veckans plan. Hur gick det?

Planen såg ut så här:


Måndag- gym
Tisdag- cykling60 + mitt RML pass
Onsdag- cykling45
Torsdag- soma
Fredag- intervaller alt. gym alt. cykling
Lördag- cykling (om jag ryms med) alt. intervaller
Söndag- gym alt. vila

Så här blev det:

Måndag- gym
Tisdag- cykling60 + mitt RML pass
Onsdag- cykling30
Torsdag- RML + soma
Fredag- gym
Lördag- teknikcykling + cykling45
Söndag- aktiv vila

Så planen har hållit ganska bra. Lite små ändringar men grunden finns där, dvs. 3 spinningpass kompletterat med styrka. Har inte känt mig helt hundra ännu den här veckan, men jag hoppas det släpper snart. Imorgon tror jag att jag ska fara och simma, det är några veckor sen sist så jag känner att det sku vara dags. Jag vill ju som sagt inte helt lämna bort simningen fast den inte är prioriterad just nu.

Nu blir det film här hemma hos oss. Tack och hej!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar