söndag 3 mars 2013

Planering...

Har varit i lite halvt hängigt skick i helgen. Huvudvärken i fredags höll i sig hela dagen lång, tillsammans med en tung lite febrig känsla i kroppen. Känslan höll i sig hela gårdagen också, så det blev ingen träning som jag tänkt. Det är nog nån förkylning som ligger och bubblar med som inte riktigt vill bryta ut. Idag blev det ganska lång morgonpromenad i snörusket- och det tog på. Men men, inte kan jag sitta här och vänta på att nånting ska eller inte ska bryta ut, så det blir nog gymet senare idag.

Annars har det varit en skön helg, fått en del gjort och haft kvalitetstid med sambon. Ingen stress, bara njutit.

Nu har jag också rätt så långt på klart hur jag ska träna den närmaste tiden. Detta schema gäller tills jag kan börja cykla ute.

Veckan ser ut som följande:

  • 3 spinningpass
  • 1-2 styrkepass
  • 1 intervallträning på löpband (?)
  • 1 simpass (?)
  • + mitt RML pass + Soma
Som ni märker finns det lite frågetecken och jag har inte heller skrivit ut vilka dagar jag tränar vad. Det är av den enkla orsaken att jag måste vara lite flexibel så att vi får det att gå ihop här hemma, dom veckor vi har Kaspian hos oss. Men träningen prioriteras i den ordning den står, bortsett från RML:en som jag förstås inte kan prioritera bort. Frågetecknena betyder att den träningen är mera kompletteringsträning, och inte prio 1. T.ex. gällande simningen så vill jag inte helt lämna bort den under våren, men tanke på vad som komma skall senare, men jag kanske inte simmar varje vecka. Får jag det att gå ihop så gör jag det, men det är cyklingen som är viktigast. Och sen kommer styrkan, för behöver som sagt bra övrekropps- och corestyrka för att klara av cyklingen. Intervallträningen är också en bra komplettering, men är inte heller prio 1. Men om det t.ex. händer som i fredags, att spinningen är fullsatt, så kan jag köra intervaller istället, och jag vet att jag får en bra pulsträning. Soman går jag på av lite andra orsaker, som inte direkt har med mina mål att göra (mera om det senare), men det är också en bra kompletteringsträning eftersom man i Soman tränar såväl balans, helkroppsstryka, core, spänst och explosivitet. 

Så, det var det för den här gången. Är ju lite oklart hur länge jag följer det här schemat eftersom jag inte vet när jag kan börja cykla ute, men åtm hela mars månad, och säkert en bit in i april också, men det är svårt att säga.

Nu lite mat och sen ska vi iväg och leka flyttgubbar. :)






1 kommentar:

  1. Hejsan! Jag blog award- nominerade dig :) Frågorna hittar du på min blogg!

    SvaraRadera