måndag 18 mars 2013

Getting back on track

"What you eat in private, you wear in public"

Har fått känna på det i dag. Både min spegelbild och vågen har ett klart budskap åt mig.
Skärp dig!
Mitt problem är att när jag är sjuk klarar jag inte av att hålla kosten strikt. Därför hatar jag att vara sjuk (iofs, vem älskar det!?).
Men har jag inte träningen, så fungerar inte kosten heller. Det är som ler och långhalm. Och träningen fungerar inte utan rätt kost. Oskiljaktiga. Och det tänker man kanske inte alltid på. Att de faktiskt ALLTID går hand i hand, oberoende vad ditt mål är. 

Men jag vet att detta är den värsta dagen. Om några dagar kommer det att kännas mycket bättre, när jag kommit in i kost- och träningsrutinerna igen. Och då kommer siffrorna på vågen att följa efter. 

Veckans schema ser ut som följande:

Måndag- gym
Tisdag- cykling60 + mitt RML pass
Onsdag- cykling45
Torsdag- soma
Fredag- intervaller alt. gym alt. cykling
Lördag- cykling (om jag ryms med) alt. intervaller
Söndag- gym alt. vila

Vet inte riktigt hur träningen ser ut där i slutet av veckan. På lördag hålls en teknikcykelklass följt av en 45 min cykelklass. Och eftersom det är en specialklass är jag rädd att jag inte ryms med (jag måste som personal lämna bort min plats om passet blir fullt). Så då kanske jag borde ta det säkra före det osäkra och cykla på fredag. Hur som så får jag in endast en 60 min cykling denna vecka, det är lite synd, men jag får ta igen det. 

Idag körde jag iaf ett "genomkörarpass" för överkroppen i gymet och det kändes riktigt bra. Tror min kropp är redo igen. Härligt!!!! Nu kööööör vi! :)

Förresten, kul grej. Blev nominerad till årets formslipare i Träningsverkets Awards. :) Känns bra, sånt ger ju en extra kick!  

Don't mind the pigface...
Dipsen var tunga idag!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar