fredag 22 mars 2013

Dagens viktigaste måltid

För att en dag ska bli riktigt bra behöver man börja med en god frukost som ger tillräckligt med energi.
Jag äter fortfarande proteinpannkaka de flesta dagar, inte när jag var sjuk då orkade jag inte fixa, men nu har jag börjat igen.

Så här ser den ut nuförtiden.



Har ändrat receptet lite nu när jag äter kolhydrater igen. Receptet är individuellt anpassat, dvs. jag har testat mig fram och räknat ut så att jag får i mig det jag behöver.

Recept:

3 äggvitor
1 ägg
40 gram havregryn
lite vetekli
kanel
ekologiskt vaniljpulver

Stavmixa för slätare smet och stek några minuter på medelhög värme. Stek inte för länge, så blir den stabbig.
Serveras med t.ex. skivat äpple eller bär. Om man vill och tillåter sig kan man strö på lite hermsetas sötningsströ, eller om man vill ha en naturlig sötning- ringla över lite honung. Jag väljer hermesetas om jag vill ha lite extra sötma eftersom det är mindre kalorier i det (observera att det är olika mängd kalorier i olika sötningsmedel också).

Denna frukost ger dig lite drygt 300 kcal.

Njut och känn hur du får en god och hälsosam start på dagen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar