måndag 25 mars 2013

Veckans plan

Den här veckan har börjat precis så som jag tycker att mina veckor ska börja- med ett tufft men skönt simpass. 2,5 blöta kilometrar blev det idag.

Den här veckan blir det lite mer av en utmaning att få ihop ett vettigt träningsschema. Dels för att vi har lilleman hos oss så det blir lite pusslande, och dels för att påskhelgen kommer emot så det är inte de vanliga passena/öppethållningstiderna på gymet. Och sen blir det dessutom en hel del stughäng i helgen, och det ser jag verkligen framemot.

Men hur som, så här ser den preliminära planen ut.

Måndag- simning
Tisdag- cykling60
Onsdag- cykling45
Torsdag- mitt RML pass + soma
Fredag- gym + ev. intervaller (beroende hur det känns i kroppen)
Lördag- cykling 60 (om jag kan ordna det på hemmaplan) + mitt RML pass
Söndag- RELAX

Jag känner att jag behöver göra ett ordentligt ryck nu den här veckan, både gällande kost och träning. Jag har gått upp lite igen, och det är inte alls bra. Så även om jag tränade bra förra veckan behöver jag ändå step-it-up den här veckan. Var ju lite krasslig fortfarande förra veckan så jag kände att jag inte hade kraft att ta ut mig helt. Men den här veckan är det all in som gäller. Och vad gäller kosten så har jag räknat kalorier idag igen, kanske gör det nån dag till. Måste igen få koll på vad jag sätter i munnen, för helt tydligt är det något jag gör fel. Vet ju att det dels beror på att jag fuskade i helgen, och det bidrar ju, men vill kontrollera att det inte är något fel i "grunden".

Aldrig ge upp. Gör jag något fel måste jag se till att det blir rätt. För mitt mål är mitt mål och dit ska jag- oberoende vad jag behöver göra för att komma dit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar