söndag 10 mars 2013

Veckan som var...

Söndagen är här, det innebär en uppföljning av veckoplanen. Planen kunde inte genomföras som tänkt och varför kommer jag till senare.

Så här såg planen ut:

Måndag: Soma
Tisdag: Spinning 60 + mitt RML pass
Onsdag: Styrka
Torsdag: Soma + Spinning 60 (inte den bästa kombinationen men det blir så den här veckan)
Fredag: Intervaller
Lördag: Spinning 120 min
Söndag: troligen vila...alltid aktiv vila (som Fanny säger :) )

Så här har veckan sett ut:

Måndag: Soma
Tisdag: Spinning 60 + mitt RML pass
Onsdag: Spinning 30 + Styrka
Torsdag: RML (vikarierade Alexandra) + Soma
Fredag: Vila (höll två pass men inget ansträngade för mig själv)
Lördag: 500 m simning (ett försök till återhämtningsträning)
Söndag: Vila (helt slut efter morgonpromenad på isen + lite utomhusarbete på stugan)

Som ni märker, veckan blev inte riktigt som jag tänkt mig, men är rätt nöjd ändå efter omständigheterna. Orsaken till att jag inte kunnat genomföra min träning som jag tänkt beror på nånting i min kropp som jag först trodde var överansträngning, men som jag nu mer och mer tror att är någon form av influensa. Har (när jag tänker efter) haft ont nånstans hela veckan, först huvudet + nacke och halsmuskler, sen axel+ handleder, sedan knäna, och sen fingrar + handleder och höft. Imorse när jag vaknade var fingrarna helt bortdomnade och när det gick om var dom väldigt sjuka, svullna och styva. Jag kunde knappt använda dem när jag åt frukost. Lite har det gett med sig under dagen men det är något som inte är bra. Lite vanliga influensa symtom har jag också, ont i halsen igår kväll och snuvig lite halvt febrig idag. Nåja, var inte meningen att detta skulle bli ett klagoinlägg, men det är konstigt, har inte varit med om nåt liknade tidigare. Var verkligen besviken att jag måste skippa 120 min cyklingen igår, var så taggad inför den.

Jag ber om ursäkt om du besökte denna blogg för att få träningsinspiration, det finns tyvärr inte alltför mycket av den varan idag. Men det kommer nog tillbaka snart. Vilar kanske imorgon ännu, men sen hoppas jag vara back on track. Motgångar är en del av resan, det är bara att ta dom med jämnmod.

En fin dag hade vi på föglö idag, trots att jag inte hann njuta alltför mycket av den. Fin morgonpromenad på isen då Signe fick springa av sig ordentligt. Sen röja lite på gården. Tyvärr blev jag alldeles skakig efter en stund och gick in och vilade. 




Två trötta hjältar efter en dag ute i vårsolen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar