onsdag 6 februari 2013

En dag i träningens tecken...igen

Jag tror nästan jag motionerat och tränat mer än jag gjort nåt annat idag. Så känns det iallafall. Förutom de sedvanliga promenaderna blev lite extra vardagsmotion i form av snöskottning. Sen följde benträning på gymet. Efter det fick vi i personalen på träningsverket testa på det nya konceptet Soma. Jag hade egentligen inga förväntningar innan, annat än att jag trodde det var ett lite lugnare pass i stil med pilates. Men jag vet inte när jag sist svettats så mycket!! Herregud vad det var tufft, och roligt! Och svettigt som sagt. Man fick verkligen jobba med hela kroppen hela tiden. Helt annat än nånting jag testat på tidigare, kul!

Men om jag kan gå imoron är en annan femma. Kände redan innan benträningen att jag var trött i benen efter alla promenader. Som om man skulle ha växtvärk typ. Sen benträning - alltid lika tufft. Och så soman på det. PUH! Disktrasa = Jag.

Men tänk ändå hur mycket vår kropp klarar av. Jag tjatar ju hela tiden om att vi ska röra på oss, att kroppen är gjord för rörelse osv. Ändå är vi alla lata i grunden. Jo erkänn, så är det! Annars sku vi väl alla vara i topptrim? Så lätt blir det att vi stannar i vår bekvämlighetszon. Visst kanske vi pressar oss lite ibland. Men alltför lätt, alltför ofta, faller vi tillbaka till den där jäkla bekvämlighetszonen igen. Gör det vi alltid gjort, på samma sätt som vi alltid gjort det. Känner du igen dig? Då uppnår vi ju aldrig nån förändring. Kroppen klarar av så mycket mer än man tror. Och den behöver bli pinad och pressad för att utvecklas. Jag har tränat/rört på mig i över 4 timmar idag. och jag vet att min kropp klarar av det. Den kommer att tacka mig. Och om viljan finns, finns också tiden. Du får bara en kropp, var rädd om den!

Slutligen: 

Jobba med din kropp, inte emot den. Din kropp är ditt tempel!

1 kommentar:

  1. Jo du sidu. De gäller att ligga i nu. Inte lång tid kvar och ävn om jag tror du skulle bliriktigt het med ett intim smycke så är ju ett vad en forma av tävling o tävlar man ska man göra det med målet att vinna annars kan man ge f..n i det.
    Vi fixar det. Puss

    SvaraRadera