torsdag 9 maj 2013

Dagen i bilder

Idag och igår har varit fina dagar. Skönt stughäng med bland annat grillning, hockey och fiske. Har drygat ut matkassan genom att fånga in lite av havets nyttigheter. 1 sik, 6 abborrar och ca 23 strömmingar blev resultatet denna gång. Gött gött! Måste erkänna att vi är lite dåliga på att äta fisk vintertid, det tar emot att köpa fisk. Men sommarhalvåret äter vi istället fisk så det nästan kommer ut ur öronen. Favoriten all time är rökt sikt, men stekt abborre är inte alls illa det heller. 

Det blev cykling ut till stugan igår. Var lite stressad för jag hade en färja att passa, och hade bara 1 h 5 min på mig att cykla ut. Cykelturen brukar ta en timme då jag har flyt, vilket jag inte har alla gånger som ni kanske förstått. Men det gick bra, vädret var underbart och vinden svag så jag hann i tid och jag tror det blev en fartmässig toppnotering så här långt. Det blev dock ingen cykeltur hem idag som planerat, en trött och ond korsrygg satte stopp för dom planerna. Men jag cyklar hem i helgen istället. Ännu 3 dagar ledigt, skönt! Och imorgon är det somaövning på agendan, vi ska öva in en ny release. Spännande! :)

Nu, ett litet bildregn från "helgen". För att citera Kaspian: 

"Det här har varit den bästa dagen!"

En utslagen katt.

Bröder i Överö.

En underbart vacker kväll.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar