torsdag 23 maj 2013

Om att lära sig lyssna inåt...och lite annat smått och gott

Aaaah, Soma release. Vilken magisk känsla det var. Kunde bara le. Märkte knappt att svetten sprutade eller att jag var trött efter RML:en. Jag bara sögs med. Härligt!

Och igår var det cykling. Vädret var lite si så där och jag trodde vi bara skulle bli två, men sen blev vi tre iaf och det var kul. Tungt var det, för den här gången hade vi medvind på vägen bort och motvind hem. Och vilken enorm skillnad det var mellan dra i denna motvind eller cykla bakom. Så jag är verkligen glad att jag inte behövde cykla ensam.

Så där annars längtar jag till 3.6 då min triathlonutmaning börjar. Då får jag mitt första 3 veckors kost och träningsprogram. Och det är speciellt kostprogrammet jag väntar på, så jag får nånting att följa. Behöver verkligen det känner jag nu. Men det är häftigt att inse vilka signaler kroppen ändå skickar åt en. Idag hann jag inte fixa middag innan mitt pass, så då åt jag istället kvarg med frukt. Och middag fick det bli när jag kom hem istället. Jag var ganska tom efter RML + Soma så jag kände att jag behövde både kolhydrater och proteiner. Och jag åt en portion kycklingfilé och spagetti. Och jag kunde riktigt känna hur kroppen tackade mig och sa "Tack! Det var precis det här jag behövde". Häftigt, eller hur?
Så det gäller att våga lyssna inåt, för kroppen säger alltid vad du behöver, det gäller bara att lära sig lyssna.

Önskar jag hade nån bild från Soman idag, men vi glömde bort att ha någon att fota, så det får bli på måndag istället. Ni får hålla till godo med gårkvällens cykelresultat istället.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar