lördag 18 maj 2013

Träning, miserabel hockey och underbar försommarkväll

Dagen har verkligen innehållit allt möjligt, och svängt från bra till dåligt och vice versa flera gånger om.

Lugn och skön morgon, följt av lite film eftersom vädret inte direkt bjöd in till någon utomhus aktivitet. Därefter träning med trevligt gäng på gymmet. Utnyttjade Mia som fotograf för att få lite koll på hur baksidan ser ut nuförtiden.
Är rätt nöjd med tanke på att jag inte tränat styrka "på riktigt" på nån månad. Idag blev det ett numera klassisk pass för mig, dvs. marklyft, chins, t-bar rodd, knäböj och dips. Och tungt förstås. 

I det stora hela känns det riktigt bra med träningen just nu, trots att jag inte riktigt orkat sköta kosten till 100%. Men jag känner mig i helt okej form, och cyklingen, den just nu viktigaste biten för mig, känns under kontroll. Imorgon blir det ett långcykelpass med ålandscyklisterna. Ska bli kul! 

Efter gymmet blev det hockey på dinos. Eftersom det gick som det gick, och finnarna totalt gjorde bort sig på isen, fick vi trösta oss med niska pizza och öl efteråt. Inte kanske direkt lämpligt att "hylla" pizza och öl i denna form av träningsblogg, men det är ändå lördag, och då tillåter jag mig att fuska lite mera. 


Sammanfattningsvis, underbar kväll i sjökvarteret med mina stjärnor. Ni är mina guldklimpar! Och vilken sommarvärme vi har här nu. Helt underbart! Nu väntar eurovisionen, får se hur det går då. Jag hejar på Finland trots att jag inte är särskilt förtjust i låten.

Mitt Emoji

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar