söndag 19 maj 2013

Halvvägs i mål- 500 km

Nu har jag alltså cyklat ihop strax över 500 km, med andra ord har jag kommit halvvägs. Den magiska 500 kilometersgränsen korsade jag idag med draghjälp av 3 stycken Ålandscyklister. Men idag var det tungt trots dragshjälpen. För lite energi och vätska kändes av efter halva sträckan. Och sen fick jag lida av vätskebrist resten av dagen. Men skönt att ha klarat av den längsta sträckan hittills. Men min träningsdag var inte slut här. På eftermiddagen övade vi soma inför releasen på torsdag. Så nu vet jag att jag klarar av att genomföra ett somapass trots att benen känns som gummi och huvudet håller på att sprängas.

Men ätit har jag gjort idag, det kan jag lova. I och för sig har jag enligt sportstracker gjort av med 2300 kcal under cyklingen PLUS soman då jag svettades som en liten gris, så det har funnits utrymme för lite extra föda.

Avslutningsvis ska jag sammanfatta veckans träning:

Måndag- Cykling ca 37 km (ensam)
Tisdag- Mitt RML pass
Onsdag- Cykling ca 50 km (med draghjälp)
Torsdag- RML + Soma
Fredag- Vila (med andra ord, mycket svettigt trädgårdsarbete hela dagen)
Lördag- Styrka
Söndag- Cykling ca 70 km (med draghjälp)

Jag är nöjd med veckans träning. Nästa vecka ska jag försöka få en liten löptur nånstans också.

Dagens träning. Råkade stänga av sportstracker i ett skede. Och så stämmer inte sträckorna riktigt. Blev 70+ km enligt mitt sällskap.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar