fredag 3 maj 2013

Närmar mig 300 km...

DET SKULLE JU INTE BLÅSA IDAG!!!!
Jo tjena! Jag cyklade som jag skulle haft en raket i ryggen på vägen dit. Men då tänkte jag inte på att det blåste, för man noterar aldrig att man har medvind, bara att det går bra. Och sen när jag svängde hemåt var det ju som att cykla in i en vägg. IGEN en gång. Och jag var förbannad och stundom nästan gråtfärdig. Övervägde allvarligt att ge upp, så jobbigt var det. Snitthastigheten bortåt var 28 km/h, rekord för denna säsong. På hemvägen sjönk den rejält, så jag landade sist och slutligen på 23.3 km/h. Nu ligger jag då närmare 300 km, får se om jag lyckas samla ihop till 1000 km innan loppet. Känns iallafall som jag mer och mer blir ett med röda raketen. Tillsammans ska vi fixa det!


Efter den jobbiga cyklingen belönade jag mig själv med en riktigt god hemmagjord lasagne, inget sånt där halvfabrikatsfusk. Gott gott gott! Och snart bär det iväg för att kolla in Finlands första vm-match i hockey, jeij! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar