torsdag 22 december 2016

Pustar ut.

Nu. Nu tar jag helg. Inte ens att jag är förkyld kan rubba mina cirklar. Jag är så sjukt tacksam för att allt gått så smidigt ändå. Jag har handlat klapparna, maten likaså. Stugan och torpet står färdig "stökade" ute på Föglö och bara väntar. Vi har fått klart för oss vem som kommer att dyka upp i helgen. På julafton blir vi en liten skara bestående av mig, Conny, Jason, farfar och fammo (Jasons alltså). De är skilda sedan länge men jag tycker det är fint att de kan fira jul ihop ändå. Och glad för Jasons skull att de gör det. Och det brukar faktiskt bli rätt trevligt. På juldagen kommer min mamma och Connys äldsta son med familj ut. Så då blir vi lite större gäng. Blir säkert trevligt det också.

Jag har dessutom hunnit veckostäda här hemma idag. Jag avskyr att lämna hemmet ostädat och komma hem till en ny vecka veta att städningen är ogjord. Men nu känns det så bra, och jag känner mig så lugn. Har inte stressat överhuvudtaget (om jag får säga det själv, kan hända att någon annan i min omgivning upplever det annorlunda).

Jag är också så tacksam för att Jason har varit nöjdare på sistone. Busig dock men det hör väl till. Han är bara en sån ljuvlig liten krabat, annat kan jag inte säga. När han skulle gå och sova ikväll sa jag att han skulle gå och ge Kaspian en gonattkram. Sagt och gjort. Och sen gick han tillbaka och gav en till kram. Han älskar verkligen sin storebror. Jag hoppas de kommer att få en nära relation trots att åldersskillnaden är rätt så stor och Kaspian är hälften av tiden hos sin mamma. Jag har en nära relation till mina syskon trots att vi bor på skilda orter och ålderskillnaden är 11, 14 respektive 16 år. Numera tänker jag inte ens på att det finns en stor ålderskillnad. Men vi har ju alla samma föräldrar förstås. Men jag håller verkligen alla tummar och tår för att Kaspian och Jason kommer att vara nära varandra livet ut.

Nu blir det snart sängen här. Vårt söta lilla troll somnade direkt ikväll, redan innan 20, så jag anar att det blir tidig väckning imorgon. Och sen bär det iväg till paradiset. En helg utan desto mer förväntningar för min del. Faktiskt. Bara att ha det skönt. Men jag hörde en fågel viska att tomten skulle komma på besök. Spännande för vissa kan jag tänka mig.

Om inga fler livstecken hörs från mig innan jul så vill önska er en riktigt fridfull sådan. Ta hand om varandra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar