onsdag 10 april 2013

Röda raketen

ÄNTLIGEN! Kom jag mig iväg. Övervann min oro och tveksamhet till slut. Första testturen på racern är gjord. Men jag första metrarna tänkte jag bara "hjälp!" hur gör man det här!? Det är ju trots allt 7,5 månad sen jag sist satt på min röda raket.


Blev lite ändringar i planen igår, spinningen var full! Så det var verkligen dags att ge sig ut på "riktigt" idag. Och när jag väl kom igång sen så gick det bra, fick lite härlig fartkänsla i benen på lemlandsvägen. Men det blev bara en känna-på-tur på ca 10 km idag.

Men ont i kroppen fick jag av dessa få kilometrar. Ryggen och rumpan ömmade, stabiliteten i överkroppen kändes inte helt på grej. Så nu gäller det verkligen att börja vänja kroppen vid långvarigt arbete om jag ska klara av 12-13 timmar i sadeln. Men det är kul att cykla, härlig frihetskänsla! Speciellt när man får fart i benen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar