måndag 8 april 2013

Cykla eller inte cykla. Cykla såklart!

Nu är det hög tid att planera den här veckans träning. Jag hade ju tänkt ta fram racern under helgen, men vi fick ju ett bakslag med snö här. Okej, den smälte bort under dagen, men vid det laget hade jag utövat så mycket funktionell träning J på föglö i form av att bära och släpa kvistar, så jag var alldeles för trött för en cykeltur. Och idag kom snön igen. Men det spelar ingen roll, denna vecka ska cykeln fram, så är det bara.

Så ska försöka plita ner en plan. Orsaken till att den känns lite svårformulerad den här veckan är att det dels är lite pusslande här hemma, och dels för att jag faktiskt inte riktigt vet hur jag ska prioritera. Känns som jag bara borde iväg ut på cykeln nu på en gång, men vet inte riktigt när vägarna tillåter det. Eller när jag tillåter mig själv att ge mig ut på vägarna rättare sagt, känner mig lite osäker faktiskt. Har inte cyklat sen triathlon och är nervös om det är grus på vägarna osv. Men som sagt, den här veckan ska jag göra ett försök.

Måndag: Soma
Tisdag: cykling60 + mitt RMLpass
Onsdag: Styrka alt. cykling ute
Torsdag: Simning
Fredag: Intervaller alt. styrka
Lördag + söndag: 1 långpass på cykel, förhoppningvis ute, blir det inte det så cykling60 på lördag.

Denna plan är lite öppen, kommer kanske bli lite ändringar, men 3 cykelpass är viktigast att få till. Och så kommer det nog att bli en del soma däremellan, vill ju öva nu så det sitter.

Today´s record is tomorrows motivation!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar