tisdag 11 oktober 2016

En bra dag på det enklaste sätt

Hur vet man att man haft en bra dag? Jo, när sonen inte gråter när jag lämnar honom på dagis. När jag är på oerhört gott humör när jag sitter i bilen på väg till jobbet, lyssnar på spotify (bilradion är sönder) och sipprar i mig mitt medtagna kaffe. När jag märker att jag orkar bra trots att natten var av det sämre slaget. När mommo tar sonen till parken en liten stund och jag hinner städa. När jag hinner med både matlagning och disk utan problem för att sonen är så nöjd att ha sin storebror omkring sig. När små motgånger under dagen inte gör så mycket. När sonen är minimalt grinig och dessutom äter bra utan att slänga allt omkring sig (läs: slänger till hunden). När Signe (samma hund) vill vara så nära nära Jason att hon kryper efter honom vart än han flyttar sig på soffan. När pappa nattar första gången sen operationen och det går bra. När jag känner att jag orkar och vill träna fast klockan närmar sig 20.30. När kärleken kramar om mig. När klockan är över 22 och jag ändå orkar ett skriva ett blogginlägg.

Då har det varit en bra dag. Svårare än så behöver det inte vara.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar