söndag 23 oktober 2016

Vad en söndag är gjord av

Idag har jag återhämtat mig. Jag var faktiskt på vift en sväng igår. Personalfest med gymmet stod på agendan. Och det var väldigt roligt. Bowling, följt av häng på relaxavdelningen på Mariebad. Där fick vi även till dopp i havet (gånger 3 för min del), rutschkanetävling och simlektion. Men det blev tidig avslutning för mig. Har inte riktigt vanan inne att festa kunde jag konstatera. Och suddiga mobilbilder är det enda jag har att bjuda på från kvällen.


Tack vare att jag var hemma så tidigt så har det inte varit så farligt tungt idag. Men lite segt ändå. Mest har vi hängt hemma och myst med vårt lilla troll. Han är så rolig just nu. Jag skrev för ett tag sedan att han verkade vara i någon utvecklingsfas. Och när jag läste på stod det att fasen skulle utmynna i att han började prata mera. Och mycket rikigt. Bara den senaste veckan har han utökat ordförrådet massor. "Skinka", "gurka", "dricka", "sitta", "mommo", "försiktigt" är ord som bara ploppat upp. Och hela tiden kommer det mera. För han imiterar nästan allt man säger. Så kul att det lossat. Vår lilla pojke håller på bli stor på riktigt.


När det blev middagstid slängde vi våra kloka huvuden ihop jag och sambon och gjorde hemlagad pizza. Eller jag bestämde hur vi skulle ha det och Conny förverkligade det. Typ. Teamwork när det är som bäst. Sjukt gott blev det iallafall. En helt basic pizzabotten, min goda tomatsås med lite sting i och som fylling: medwurst, rökt skinka, vanlig ost och mozzarella. Hemmagjort är bäst. Så är det bara.

Förresten, jag var bara tvungen att hämta "citronklänningen" i fredags. Kunde själv inte släppa den ur tankarna och så fick jag dessutom så många fina kommentarer om den så det var inte svårt att ta beslutet. Självklart skulle den bo i min garaderob. Och eftersom premiären i den igårkväll blev så kort (mestadels sprang jag ju omkring i bikini) så ser jag framemot att ha den många många gånger ännu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar