fredag 14 oktober 2016

Ett vattendjur

Igår ignorerade jag min planerade städning och så stack vi hela familjen, plus Kaspians kompis, till Mariebad. Det var det bästa vi gjort denna vecka.

Jag var och simmade med sonen i lördags också, men då höll vi oss i babypoolen, eftersom jag trodde att det var varmare där än i äventyrspoolen. Men det var det inte kunde vi konstatera igår. Äventyrspoolen och babypoolen är lika varma (kalla?).

Herregud vad vår lilla pojke älskar att vara i vattnet. Han bara tjöt av glädje när han kom i stora polen och fick simma. Älskade unge! Plaskade och simmade som en tok. Och svalde några liter vatten på köpet men det är sånt man får ta. Han har inte simmat ordentligt sen vi slutade på babysim i juni, men efter gårkvällens visit ska vi definitivt göra detta till en ny vana. Minst en gång varanann vecka ska vi iväg och simma har vi bestämt. Och vad smidigt kvällen gick sen. Sonen hade inte ens tid att vara grinig. Middag sen iväg och simma och när vi kom hem var det bara att ge gröt och i säng.

Ja, ett riktigt vattendjur är han där sonen vår. Och vad jag är glad för det, mammas pojke. Och pappas också. Vattendjursgenerna kom från två håll. Och han är inte det minsta rädd! Fast han ofrivilligt for under vattnet en massa gånger igår, bara hostade lite när han svalt för mycket vatten. Sen var det bra med det.

På tal om att mammas eller pappas pojke. Vem tycker ni att han liknar egentligen?
Jag får höra, han är SÅ pappas pojke. Nästan lika mycket för jag höra att "oj vad han är lik dig". Och rätt ofta får jag också höra "han är sån härlig mix av er båda". Vilket han är förstås.



Okej, jag vet redan vad ni kommer att svara baserat på dessa bilder. (Men svara gärna ändå). Ursäkta bildkvaliteten. Badhus och systemkameror går inte rikigt ihop, så den fick bli hemma denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar