lördag 19 januari 2013

Balsam för själen...och kroppen

Visst finns det en skön känsla i att kicka igång dagen kl 06.00 och komma ut på en uppfriskade morgonpromenad. Men det finns en helt annan njutning i att sova ut en ledig dag (max till kl. 09.00, inte längre), och sen gå ut och uppleva följande. 


Efter att ha kämpat mig upp för den branta och jobbiga fågelbergsbacken får jag komma upp och se ut över det här. Vår vackra ö. I söder ser jag en färja som går ut. I öster är solen på väg upp. Det är kallt men jag fryser inte. Det är så vackert. Och jag blir alldeles varm inombords. Jag är lycklig. Och alla världsliga problem känns som bortblåsta. Då vet jag men säkerhet att det jag håller på med just nu inte bara är en belöning åt kroppen, utan även balsam för själen.

I övrigt står det lite stilla nu. Men jag oroar mig inte. Jag vet nu att det kommer att vara så. Vissa dagar händer det mycket och vissa dagar står det mer stilla. Cirka 4 kg kvar till vårt vadslagningsmål på 8 kg. Och lite mindre än 4 veckor kvar. Jag vet att jag kommer att fixa det. Jag har lovat mig själv det. Och jag litar på mig själv.

Igår fick jag hem mina bikinin som jag beställt. Beställde två för säkerhetsskull. De passade bra redan nu, men det kommer att sitta ännu bättre om några kilon mindre. :)


Det gäller att vara ordentligt påpälsad i dessa dagar. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!



Idag känner jag mig extra stark. Och tacksam. Jag vill skicka en del av min styrka till min vän som kämpar för ett mycket större mål än mig. Att bli frisk. Jag tänker på dig! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar