måndag 14 januari 2013

Simning och ändring i planen

Idag var det simning som gällde. Full fart framåt bara! Det gick både bra och dåligt. På de lite längre stäckorna räckte inte energidepåerna riktigt till, men mot halva passet var det som jag fick lite ny energi igen, och på 16 x 25 meters spurterna på slutet gick det riktigt bra.

Jag har blivit tvungen att göra lite små ändringar i mitt träningschema, eftersom jag lovat ställa upp för min kollega och hålla hennes RML de närmaste veckorna. Så nu ser det ut som följande åtminstone de närmaste 3 veckorna:

  • Måndag: simning
  • Tisdag: RML + cardio
  • Onsdag: Gym (axlar + triceps)
  • Torsdag: RML + cardio
  • Fredag: Gym (bröst + biceps)
  • Lördag: Gym (rygg)
  • Söndag: Gym (ben)
Ska också köra mage på gym 2 x vecka i samband med nåt av passen. Märkte att det blir helt annat känsla att träna mage med motstånd (vilken överraskning! Not! Har bara inte kommit mig för tidigare).
Dessutom har jag satt in mera morgon- och kvällcardio. Går kvällspromenader respektive morgonpromenader minst 6 gånger i veckan. På morgnarna försöker jag hinna med en 45 min promenad, och på kvällarna blir det 30-40 min. 

Det går seeeeeegt neråt nu. Nästan så jag skulle vilja göra nånting drastiskt. Men det tänker jag inte göra, inte än i alla fall. Tänker ge det åtminstone en vecka till. Om det fortfarande går så här långsamt då måste jag öka på cardion, alternativt minska på intaget. Eller båda. Men jag har på känn att det kommer att börja hända saker snart. Det är bara att hålla ut och kämpa på. Keep on fighting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar