tisdag 22 januari 2013

Man kan inte vara på topp jämt!

Det ska erkännas. Idag är ingen bra dag. Vågen har gått både ner och upp under veckan som gått, och summa sumarum kommer jag att stå ungefär på samma ställe imorgon som för en vecka sen. Det känns sk*t rent ut sagt. Men jag vet vad jag måste göra. Dags för justering av intag+cardio. Ytterligare utökad cardio samt något minskat intag. Sitter som bäst och försöker peppa mig själv att hitta tillbaka till min det-här-kommer-att-gå-bra-känsla. Jag vet att den finns där inom mig!

Motgångar är en del av resan. Så är det bara. Det är först när man tar sig upp ur dalarna och ändå orkar fortsätta kämpa som man kommer nån vart. Så är det. Kontinuitet, mina vänner. Kontinuitet. Utan den kommer man ingenstans. Dagens sanning!

Så här passligt till denna dipp så har min bil gått sönder. Vilket innebär promenad till- och vissa dagar- även från jobbet. Jag ska försöka promenera hem varenda dag men vissa dagar kan det komma nåt emellan som gör att jag inte hinner det. Men annars finns det inga ursäkter.

En till sak som kom ganska lägligt nu är att mitt goda proteinpulver är slut. Och då är det ju perfekt läge att skippa proteinpulvret i bl.a proteinpannkakan och på så vis få ner energiintaget.

Har också funderat och diskuterat med flertalet erfarna inom "dietandet" och kommit fram till att det sku kunna vara värt att testa en ätardag. Hade från början helt tänkt skippa det eftersom det är så kort tid jag dietar. Men såna här gånger, när det står stilla, eller t.o.m går uppåt kan det löna sig att testa. Fördelarna med en ätardag (alltså att man äter mycket kolhydrater och lite protein), är att förbränningen får en kickstart igen och man får mera energi att fortsätta. En ätardag skulle inte innebära att jag trycker i mig ett halvt kilo godis och pizza, men mycket och bra kolhydrater. Jag ska fundera lite till och se vad som händer nu de kommande dagarna när jag minskar intaget lite och ökar cardion. Men en ätardag på t.ex. lördag skulle inte alls sitta fel. :)

Så här skulle min frukost kunna se ut under en ätardag. Men istället för äggen skulle jag äta bröd. Rågbröd....mm!!


2 kommentarer:

  1. Kämpa på kusin!:) Int för att jag tycker du behöver viktmålet etc, utan för att du e strong och ger järnet för det du vill uppnå! Kram från kusin Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sofia! Jo, det är ju det det handlar om, att komma dit man vill oberoende vad målet är. Det gäller ju allt här i livet.
      Ha det bra och sköt om er! Kram

      Radera