torsdag 3 januari 2013

Finbesök, lunch och RML

Idag har det varit en trevlig dag, bättre än de flesta. Har finbesök från Vasa så de blev lunch med gänget på stan. Dietriktig lunch såklart i form av sallad med kyckling. Direkt efter jobbet bar det iväg till gymet. På vägen plockade jag upp Maria som kom på mitt pass. Kul! Efter det middag med familjen som var lite utökad idag, hela 5 personer var vi runt middagsbordet, inte så illa. Köttfärs och broccoli stod på menyn. Gott!

Idag så här andra dagen på dieten kände jag mig lite skakis på eftermiddagen, trots att jag har haft ett bra intag under dagen. Annars känns det riktigt bra, har inte känt något sötsug och blev inte ens hungrig på eftermiddagen då mitt blodsocker brukar sjunka och jag brukar bli desperat efter något att äta. Med andra ord går det bra. Är verkligen TAGGAD!

Menyn idag har sett ut som följande:

Frukost: proteinpannkaka bestånde av ca 5 äggvitor, 1 ägg och lite proteinpulver + lite färska hallon till. (höll mig mätt ända till kl 12 på detta)
Lunch: Sallad med kycklingfiléer
Mellanmål: proteinpudding samt en liten halva avocado innan mitt pass.
Middag: köttfärssås (med lök och tomatkross) samt broccoli och lite rivna morötter.

Kvällsmålet står ännu öppet, borde egentligen åka till butiken för att inhandla något vettigt.

Idag har jag "vilodag" dvs jag har bara mitt RML pass, vilket var ovanligt tungt idag. Märks att jag inte hållit det på nån vecka. Först nästa vecka kommer jag kunna följa min träningsplan mera exakt för då har jag mitt pass på rätt dag enligt det schemat. Det betyder inte att jag tränar mindre denna vecka, bara i lite annan ordning.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar