onsdag 16 januari 2013

Resultat: 2 veckor

...och minus 3,7 kg. Alltså 1,7 kg under veckan som gått. Så jag är nöjd! :) Det lossade som jag trodde och hoppades på.

Som jag tidigare nämt är det ju vikten och vågen jag fokuserar på nu i första hand under den här korta perioden. Men i långa loppet ser jag ju hellre på fettprocent, muskelmassa, vätskemängd osv...
Hittade bilden nedan på nätet. Tyckte den var ganska beskrivande, även om den inte stämmer till 100 % eftersom alla är individer och ser olika ut. Och kom ihåg, fast man är smal behöver det inte betyda att man är hälsosam och fast man är tjock behöver det inte betyda att man är ohälsosam OBS OBS OBS! Det är fettet runt de inre organen som är det farligaste. Och bukfettet. Och högt kolesterol m.m.


 Själv ligger jag nånstans vid 26 % (iaf vid senaste mätningen i december). Så ganska högt med andra ord. Vill absolut ner i fettprocent för att få mer muskelkonturer, och det är nog det jag delvis fokuserar på nu även om jag använder vågen som mätinstrument och inte kroppsanalysmätningar. Vill i första hand ner till 20% och i framtiden kanske ännu lägre (obs! kanske). Får se nu hur långt jag kommer fram till resan så sätter jag upp nya mål sen.



Avslutningsvis:

Du kan ha ursäkter eller resultat. Vilket väljer du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar