fredag 4 januari 2013

Ledig fredag

Älskar fredagar. Har haft förmånen att ha lediga fredagar i över ett halvt år nu och det känns verkligen lyxigt även om det inte riktigt är självvalt. Men snart blir det nån slags ändring på det, så det gäller att njuta.

Var seg imorse. Inget att sticka under stolen med, jag är verkligen ingen morgonmänniska! Men kom ändå upp vid 08-tiden och gav mig iväg ut på morgonpromenad med hunden. En slirig 40 minutare blev det. Hunden får mycket motion nu, tidigare imorse var hon ut med sambon på en lika lång promenad. Men det är bra, hon har också blivit lite trind under hösten. :)

Efter morgonpromenaden var dags för min smarriga proteinpannkaka. Älskar att ha mycket tid på morgonen. Få äta och dricka kaffe i lugn och ro. Vardagslyx!
Och vikten går neråt som planerat. 1,3 kg på två dagar. Men dom första kilona går ju alltid snabbt. Än så länge är det bara vätska som försvinner.

Idag ska jag gå och betala vår resa. Är lite sugen på att köpa en snygg bikini, bara som en liten extra morot. Gärna ska den vara lite för liten, men om några veckor ska den passa perfekt! Problemet är bara att det inte finns några snygga bikinin den här tiden på året, speciellt inte här på ön. Blir att beställa isf, men utbudet är ändå ganska skralt.

Ikväll står gymträning på schemat, om inte tillsammans med så iaf samtidigt som sambon.

Ha en härlig fredag!

          Min slavdrivare. Min stöttepelare. Mina coach. Min inspirationskälla. Min kärlek.

Vår Signe. Bilden är från en morgonpromenad i oktober då första snön hade kommit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar