onsdag 30 januari 2013

Ny design och vilodag

Kände för att förnya designen på bloggen, var aldrig riktigt nöjd med den tidigare. Nu är det lite mera stilrent.

Idag bestämde sig den här fröken för att ta en vilodag. Och därmed basta. När man är så trött att man mår illa när man kommer hem så kanske det är läge att sakta ner lite grann. Jag känner min kropp så pass bra vid det här laget att jag vet när det är latmasken som pratar och när min kropp faktiskt behöver lite vila. Har inte haft vilodag på nån vecka så har inte det minsta dåligt samvete.

Och vila och vila förresten. Morgonpromenad till jobbet ca 50 min. Cykla hem från jobbet. Snart ut på en längre kvällspromenad. Vila för mig betyder inte nödvändigtvis att jag ligger på soffan hela dagen/kvällen. Bara en liten stund. :)

Så kom ihåg att lyssna på kroppen. Och lär dig skilja på när kroppen faktiskt skickar dig signaler och när det bara är latmasken som snackar skit. Han kan du ignorera. Och när du bestämt dig för att vila- NJUT!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar