fredag 4 januari 2013

RYGG!

Här kommer kvällen gympass i bilder. Upplägget såg som följande:


  • 5 min uppvärmning i roddmaskinen
  • pulldowns med rep som uppvärmning för ryggen
  • omvänd pulldown med stång (samma grepp som i omvända chins men i kabelmaskin)
  • rodd med handtag
  • latsdrag
  • superset: raka marklyft och enarmsrodd
  • avslutningsvis 10 min intervaller på löpbandet.




Just nu har jag medeltung vecka, vilket innebär att jag kör 8-10 reps/set. Kör alltid 3-4 set, lite beroende på övning och om jag kör något uppvärmningsset eller inte. Mitt upplägg i det stora ser ut som så att jag kör samma övningar i 3 veckor; 1 tung vecka, 1 medeltung vecka och 1 högsrepsvecka. Efter 3 veckor byter jag lite övningar, men försöker alltid ha en grundövning per muskelgrupp och minst 2 mer specifika övningar. Det är experten i huset som hjälp mig med upplägget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar