söndag 13 januari 2013

Grymt benpass!

Nu har sambon och jag varit och tränat så det heter duga. Han körde sitt tillsammans med sin träningskompis och jag körde mitt. Men ett bra pass blev det. Jag har bestämt mig för:


  1. Köra superset fram till resan för att få tuffare pass med ökad förbränning som mål.
  2. Sluta "lalla" och köra utav bara h*****e!

Ben stod på schemat och fy tusan va slut jag var efteråt. Hade lust att lägga mig ner och gråta eller gå och spy. Men ingen fara, det gick om. Men det ska kännas när man tar i!

Upplägget såg ut så här:
  • Superset 1: benspark och liggande legcurl
  • Superset 2: liggande benpress med fötterna nära varandra för att få fokus på framsida lår, kombinerat med marklyft
  • Superset 3: Knäböj i smith och utsida höft i kabelmaskin
  • Superset 4: breda marklyft med kettlebell och "backhopparen"
Nedan följer bilder på de två sista övningarna. De som jag försökte beskriva i ett inlägg för en vecka sedan.

Bred marklyft med kettlebell. Viktigt att hålla ryggen rak under hela rörelsen, och knäna och tårna ska peka åt samma håll. Gör man den rätt ska det kännas på insida lår också.   

"Backhopparen". Här är jag REJÄLT trött, därav den dåliga hållningen. Borde egentligen svanka mera. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar