torsdag 24 januari 2013

Steg för steg...framåt

3 veckor tills vi reser från denna ö.

Efter min dipp här under helgen har jag nu kommit på rätt väg igen. Vikten har sjunkit igen och idag, efter 3 veckors och 1 dags dietande, har jag totalt gått ner 4, 3 kg. Har dock fortfarande 4 kg kvar. Så det gäller att inte ge upp eller slappa till, för det är mycket jobb kvar. Men har inga planer på att ge upp! Har man bestämt sig så har man.

Igår såg jag nånting i spegeln som jag inte sett förut. Synliga blodådror vid framsida av delta. Jag sprang ut ur omklädningsrummet för att visa sambon, så glad blev jag. Ett tecken på att jag är på rätt väg. Steg för steg.

Har utökat cardion rejält de senaste dagarna i och med att jag promenerat till och från jobbet. Idag har min dag träningsmässigt sett ut som följande:

- 45 min rask promenad till jobbet
- 35 min rask promenad från jobbet till gymet
- 45 min RML
- 45 min på löpbandet (lugn löpning)
...och några set mage på gymet


Blev nästan lite i överkant med cardion idag (räknar i princip RML:en som cardio), men äh det är skönt! :) Kände att jag hade så bra energi, speciellt på löpbandet, så jag bara körde på. Känner att min kropp saknar löpningen, så det ska bli kul att komma igång i vår igen.

Avslutningsvis. Hade rekordmånga på RML:en idag. 24 pers. Rekord för mig alltså. Jättekul!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar