lördag 12 januari 2013

Kaosdag!

Idag fick jag ingen bra start på dagen. Sov till 10.30!!! På tok för länge. Får inte ske igen. Rutinerna, måltiderna, träningen allt blev bara kaos.Men nu börjar jag komma i fas igen. Det känns annars lite motigt just nu. Eller allting flyter på bra annars, har lätt att följa dieten och träning går som den ska. Men siffrorna på vågen har gått segt neråt de senaste dagarna. Men jag vet ju att jag gör allt rätt, så det är bara att hoppas att det händer mera snart. Och det tror jag. Huvudsaken är att det går neråt, och det gör det.  I spegeln ser jag ju förändring, och byxorna var lösare idag. Borde kanske inte vara så fixerad vid vågen men det blir så när det är en så kort tid och jag det är ett visst mål jag ska nå. Jag måste ha ett mätinstrument så att jag kan följa med exakt hur det går, så jag vet att jag hela tiden håller mig "på banan", det är så svårt att bara följa med spegelbilden. Men om man har ett mera långsiktigt mål att uppnå så tycker jag absolut inte att vågen är det bästa mätinstrumentet. Då tycker jag istället att man ska använda sig av midjemått och kroppsanalysmätningar som säger så mycket mera. Och det är nog det jag också använder mig av i långa loppet, men just nu är det lite mera fixering vid vågen.

Så småningom börjar det bli dags att minska lite på intaget. Det är viktigt att komma ihåg när man vill gå ner i vikt. I takt med att kilona minskar så minskar också kroppens basala ämnesomsättning, dvs kroppen kräver mindre energi för att klara av grundfunktionerna. Som jag nämnt i tidigare inlägg så ligger mitt intag på ca 1500 kcal och min basala ämnesomsättning ligger på ca 1700 kcal. Men när jag har gått ner några kilo minskar energiförbrukningen i vila och då behöver jag minska intaget om jag fortsättningsvis ska gå ner i vikt.

Idag har det varit full rulle (när jag väl kom igång). Morgonpromenad följt av frukost och sen iväg till gymet. Det var mycket folk på RML:en, kul! Efter det körde jag rygg på gymet. Körde lite mera superset idag för att få en effektivare träning. Efter det blev det kaffe hos Jannica och nu är det soffan som gäller fram till kvällspromenaden. Den får bli lite längre ikväll tror jag, för morgonpromenaden blev i kortaste laget.

Nu är också snyggbikinin beställd. Rea på nelly.com rules!


Kände för lite glamour.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar