fredag 11 januari 2013

Sovmorgon och go' frukost

Idag är det fredag. Det innebär lite sovmorgon för den här fröken. Först vid 9-tiden kom jag mig upp ur sängen. Sen blev det morgonpromenad i ett blåsigt vinterväder. Går och drömmer mig bort under morgonpromenaderna. Eller drömmer är kanske fel ord. Snarare fokuserar. Eller en kombination av båda egentligen. Jag fokuserar på mitt mål. Ser min målbild framför mig (i en snygg bikini). Samtidigt drömmer jag mig bort till den ljuvliga 5 km långa las canteras stranden i Las Palmas. Längtar!

Imorse efter morgonpromenaden var det dags för dagens höjdpunkt. Proteinpannkaka! Kommer definitivt att fortsätta äta denna frukost även efter dieten. Aldrig har jag ätit så bra frukost. Känner att jag blir mätt på ett behagligt sätt utan att blodsockret rusar iväg. Och håller mig mätt så länge jag behöver utan att jag får nån dipp på förmiddagen, vilket jag ofta har fått tidigare då jag ätit annat till frukost.

På tal om blodsocker så kommer jag osökt in på sockerberoende. Jag har aldrig varit så oberoende av socker som jag är nu! Det är så skönt. Och det tog mig endast en vecka att komma till det. Kommer vid tillfälle att skriva ett längre inlägg om sockerberoende. Men jag rekommenderar alla att testa bli kvitt det! Det är inte alls så svårt som jag trodde.


Go' frukost!


Las Canteras stranden, Las Palmas 2010.


Träning är en självklarhet, även på semester.


Snart är vi där igen. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar