söndag 6 januari 2013

Promenader, stugliv och ben!

Första diethelgen börjar lida mot sitt slut. Det har gått förvånansvärt bra. Helgen brukar annars vara min akilleshäl. Jag är i grund och botten en livsnjutare som gärna unnar mig god mat, lite vin och något sött och onyttigt under helgen. Något som skiljer helgen från vardagen. Men nu gäller det att kunna njuta på andra sätt, att få helgkänsla utan dessa element. Och det tycker jag att jag lyckades med under helgen. Stugliv, familjen (inklusive de fyrbenta), vackert väder, skogspromenader och bra böcker var element som gjorde att det blev en skön och avslappnad helg utan mina "normala" njutningsmoment.

Som ett bra avslut på helgen stod det benträning på schemat idag. Benträning ska vara förknippat med blodsmak i munnen, annars är det inget bra pass! ;)

Idag har jag också räknat ut hur mycket kalorier jag får i mig med den diet jag följer nu. Blev plötsligt orolig att jag får i mig för mycket. Men mina uträkningar visar att jag ligger på 1500 kcal, vilket är ganska perfekt. Jag vet från tidigare att min basala ämnesomsättning ligger runt 1700 kcal. Så med det träningsschema och dietschema jag har nu borde jag lyckas nå mitt mål. Har ändå funderat att jag måste sätta in mera morgon och kvällscardio, tror inte fyra gånger i veckan räcker. Men det är inga problem, när man får in det i rutinerna flyter det på. Bara att ständigt fokusera på målet.
Alltid fullt fokus på målet!


Dessa redskap använder jag får att få ut det sista ur benen. Superset: breda marklyft med kettlebell och "backhopparen" (en knäböjsvariant där man håller stången bakom benen och sträcker benen så långt att stången kommer upp till knävecken) . Bränner riktigt skönt i benen!



Så vackert ute på föglö.


2 av 3 av våra fyrbenta familjemedlemmar. Det blir aldrig tråkigt hemma hos oss. Alltid händer det nåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar